2ο Γυμνάσιο Καλύμνου

  • Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Μετάβαση στην κύρια πλοήγηση και σύνδεση

Αναζήτηση προβολής πλοήγησης

Πλοήγηση

Αναζήτηση

Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Γενικά Κατασκευές μαθητών

Τριήμερη Εκπαιδευτική Επίσκεψη στη Ρόδο

Λεπτομέρειες
Εμφανίσεις: 88

Το σχολείο μας, στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, πραγματοποίησε τριήμερη εκδρομή στο νησί των Ιπποτών! Στόχος να γνωρίσουν οι μαθητές γνωστές και άγνωστες πτυχές της Ιστορίας της Ρόδου, του φυσικού περιβάλλοντος και της τεχνολογίας, αλλά και να έρθουν σε επαφή με τον σύγχρονο τρόπο ζωής των κατοίκων της. Μια ομάδα 41 παιδιών της Γ' τάξης συνοδευόμενη από τους καθηγητές Δημήτριο Ρηγογιάννη, Ευθυμία Σκαπέτη και Βασίλειο Λιαρομμάτη και δύο γονείς ξεκίνησε την περιπέτεια της την Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου.

Πρώτη στάση «Οι Hi-TECH εφευρέσεις των αρχαίων Ελλήνων! Επιλεγμένα, λειτουργικά, διαδραστικά εκθέματα απαρτίζουν την έκθεση. Από το ρομπότ-υπηρέτρια και τον «κινηματογράφο» του Φίλωνος μέχρι το αυτόματο υδραυλικό ωρολόγιο του Κτησιβίου και τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων, ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός και η «hi-tech» τεχνολογία του ξεδιπλώθηκε μπροστά στα μάτια των έκπληκτων παιδιών! Ακολούθησε απογευματινός περίπατος στην πόλη και επίσκεψη σε κινηματογράφο.

rodos 1

Τη δεύτερη μέρα επισκεφτήκαμε τη Λίνδο, έναν παραδοσιακό οικισμό με πλούσια ιστορία καθώς ήταν μια από τις από τις τρεις αρχαίες πόλεις του νησιού και αυτή με την πιο πλούσια ναυτική παράδοση. Στην γενέτειρα του Κλεόβουλου επισκεφτήκαμε την Αρχαία Ακρόπολη με τον ναό της Λινδίας Αθηνάς και το αρχαίο θέατρο ενώ η επιστροφή επιφύλασσε μια στάση στις Επτά Πηγές. Το απόγευμα μας βρήκε να παρακολουθούμε την ιστορία της Ρόδου με έναν ιδιαίτερο και απολαυστικό τρόπο! Στον κινηματογράφο Throne of Helios (9D-entertainment center) οι μαθητές με εντυπωσιακά 9D οπτικά και ηχητικά εφέ έζησαν μια αξέχαστη και πρωτόγνωρη εμπειρία. Μέσα σε 20 λεπτά δράσης ταξίδεψαν από την μυθολογία στην ιστορία! Μια βραδινή έξοδο στην πόλη ήταν απαραίτητη έτσι ώστε να γνωρίσουμε και τους σύγχρονους ρυθμούς ζωής της.

rodos 3

Την τρίτη και τελευταία μέρα αναχωρήσαμε για την Φιλέρημο. Ένα ιδανικό μέρος για να απολαύσουμε την εκπληκτική πανοραμική θέα στο Αιγαίο Πέλαγος! Μέσα από τα πολυάριθμα κυπαρίσσια φθάσαμε στο Μοναστήρι των Ιπποτών καθώς και στα ερείπια από το ναό της Αθηνάς Πολιάδος ενώ ένα δρομάκι μας οδήγησε σε έναν γιγάντιο σταυρό από σκυρόδεμα, χτισμένο πρόσφατα. Στην συνέχεια επισκεφτήκαμε τον Λόφο του Μόντε Σμιθ. Το στάδιο του Διαγόρα αλλά και το μικρό μαρμάρινο υπαίθριο θέατρο όπου δίνονται και σήμερα θεατρικές παραστάσεις μας άφησαν άφωνους! Η πρωτοβουλία των παιδιών να ανεβάσουμε μια μικρή παρωδία της Ελένης του Ευριπίδη μας έκανε να διασκεδάσουμε αλλά και να ζωντανέψουμε το αρχαίο δράμα σε πραγματικές συνθήκες. Μια περιήγηση στο Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου και άφιξη στο λιμάνι για την επιστροφή.

rodos 2

Μια σύντομη αλλά γεμάτη εμπειρίες περιπέτεια είχε φθάσει στο τέλος της!

Μάθημα Θρησκευτικών σε Ιερό Ναό

Λεπτομέρειες
Εμφανίσεις: 354

Σε συνέχεια των διδακτικών επισκέψεων του σχολείου μας, τη  Δευτέρα, 10 Φεβρουαρίου 2020, τα 2 τμήματα της Β τάξης, διαδοχικά, μαζί με την καθηγήτριά τους των θρησκευτικών, κα Μαρία Πάνου, επισκέφτηκαν  τον Ιερό Ναό του Αγίου Μάμαντος με σκοπό να γίνει το μάθημα εντός του ιερού Ναού.  Με διδακτικό στόχο οι μαθητές  να κατανοούν και να συμμετέχουν στα θέματα της εκκλησίας μας και γενικότερα της θρησκείας και όχι να είναι απλοί θεατές, το θέμα ήταν συγκεκριμένο: οι Αγιογραφικοί Κύκλοι, δηλαδή πώς τοποθετούνται οι Ιερές εικόνες μέσα στο Ναό, γιατί έχουν συγκεκριμένη θέση και ποια είναι η σημασία τους για την ζωή των ανθρώπων στην πράξη.

 

a1   a2

Οι μαθητές  ενθουσιάστηκαν με το μάθημα αυτό , το οποίο έγινε εκτός τάξης και αυτό τους ενθουσίασε περισσότερο, ήταν βιωματικό , υπήρχε αλληλεπίδραση εικόνας , λόγου και σκέψης. Οι μαθητές κράτησαν  σημειώσεις στα τετράδιά τους, περιηγήθηκαν μέσα στο Ναό και είδαν ποιες εικόνες βρίσκονταν πού και γιατί, έκαναν πολλές ερωτήσεις, έλυσαν πάρα πολλές απορίες που είχαν ή τους γεννήθηκαν στην πορεία και εξέφρασαν την επιθυμία να επισκεφθούν ξανά το Ναό για ένα επίσης εποικοδομητικό μάθημα σε θέματα λειτουργικής κατάρτισης, συμμετοχής και ζωής μέσα στην Εκκλησία.

Θα ακολουθήσει και το επόμενο τμήμα της Β, σε λίγες ημέρες.

 

a3

Στην παρακάτω παρουσίαση μπορείτε να παρακολουθήσετε εποπτικά το μάθημα, εμπλουτισμένο με ερωτήσεις.

https://prezi.com/pdsfuqkx_okg/?token=5156ce34bc78e9b8ec89574a7b140bd4310ffafc6a07d04f90a35c4f7c1fe8dd&utm_campaign=share&utm_medium=copy
 

Μάθημα Ιστορίας στο Αρχαιολογικό Μουσείο Καλύμνου

Λεπτομέρειες
Εμφανίσεις: 94

Τη Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου 2020 το τμήμα Α3 του Γυμνασίου μας επισκέφτηκε το Αρχαιολογικό Μουσείο Καλύμνου κατά τις 2 τελευταίες ώρες του ωρολόγιου σχολικού προγράμματος. Σκοπός της επίσκεψης ήταν η διεξαγωγή του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής Ιστορίας σύμφωνα με τις σύγχρονες εναλλακτικές εκπαιδευτικές μεθόδους διδασκαλίας και της βιωματικής μαθησιακής εμπειρίας συμπεριλαμβάνοντας τη μουσειοπαιδαγωγική εκπαίδευση. Το μάθημα επιμελήθηκε και διεξήγαγε η καθηγήτρια του μαθήματος, φιλόλογος κα Σκαπέτη Ευθυμία.

mous01

mous02

 

Στο φιλόξενο χώρο του Αρχαιολογικού Μουσείου Καλύμνου, αξιοποιώντας το πλήθος και το χρονολογικό εύρος των εκθεμάτων, είχαμε την ευχέρεια να προσεγγίσουμε, να διερευνήσουμε, να εντοπίσουμε, να αναγνωρίσουμε και να γνωρίσουμε τα βασικά χαρακτηριστικά της αρχαίας ελληνικής τέχνης και αισθητικής, τα οποία συνδέονται με σημαντικά ιστορικά γεγονότα, και τη διαχρονικότητά τους. Τονίστηκε ιδιαίτερα η ανεκτίμητη αξία και η σημασία, αλλά και η ανάγκη προστασίας, διαφύλαξης και ανάδειξης της πολιτιστικής κληρονομιάς σε στεγασμένους χώρους, όπως είναι τα μουσεία, αλλά και σε εξωτερικούς αρχαιολογικούς χώρους, με τους μαθητές να επιδεικνύουν κριτική στάση απέναντι σε φαινόμενα όπως η αρχαιοκαπηλία ή η καταστροφή αρχαιοτήτων.

mous03

Ολοκληρώνοντας την επίσκεψη οι μαθητές είχαν τη μοναδική εμπειρία του εμπλουτισμού και της καλλιέργειας της αισθητικής συγχρόνως με την ιστορική και μουσειακή γνώση.

Η Περιβαλλοντική μας Ομάδα: «ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΕΥΣΟΥ … ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΡΟ ΣΚΕΨΟΥ»

Λεπτομέρειες
Εμφανίσεις: 268

«ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΕΥΣΟΥ ……  ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΡΟ ΣΚΕΨΟΥ»

Η περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου μας, αυτή τη σχολική χρονιά, ασχολείται με το πολυτιμότερο αγαθό του πλανήτη μας ,το ΝΕΡΟ και τους τρόπους εξοικονόμησής του.

Η ομάδα μας αποτελείται από σαράντα μέλη και από τις τρεις τάξεις . Συγκεντρωνόμαστε κάθε εβδομάδα στο χώρο του σχολείου ή διοργανώνουμε επισκέψεις-επαφές με φορείς σχετικά με το θέμα μας (δίκτυο μεσόγειο SOS- ΔΕΥΑΚ )

water05

Απώτερος στόχος του προγράμματος μας είναι η ευαισθητοποίηση των παιδιών σχετικά με τη σπατάλη του νερού στο σχολικό – οικογενειακό περιβάλλον. Όλοι μας οφείλουμε να συνειδητοποιήσουμε τα μεγάλα οφέλη που προκύπτουν από τη σωστή διαχείρισή του τόσο σε οικολογικό επίπεδο ,όσο και σε σχέση με την υγεία και την ποιότητα ζωής του ανθρώπου.

Η ομάδα μας, προκειμένου να ευαισθητοποιήσει και την υπόλοιπη κοινωνία μας, τύπωσε ένα ημερολόγιο με κύριο σύνθημα «ΣΩΖΩ ΤΗ ΖΩΗ ,ΣΩΖΩ ΤΟ ΝΕΡΟ». Στις σελίδες του ημερολογίου μας υπάρχουν ζωγραφιές των παιδιών της ομάδας μας, πλαισιωμένες με μηνύματα σωστής διαχείρισης του νερού.

water03

water04

Για τον ίδιο λόγο τύπωσε και αφίσες που τοποθετήθηκαν στα μηχανήματα αφαλάτωσης , καθώς και στις κεντρικές πηγές του νησιού μας .Η χορηγία της ΔΕΥΑ Καλύμνου σε αυτό το θέμα ήταν πολύτιμη.

water01

water02

afisa

Τελική δράση αποτελεί η επίσκεψη στο ΚΠΕ Έδεσσας , όπου η ομάδα θα παρακολουθήσει πρόγραμμα σχετικό με τους καταρράκτες.

Το σχολείο μας, κάθε χρόνο, συγκροτεί μια περιβαλλοντική ομάδα, θέλοντας με αυτό τον τρόπο να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές τη σχέση του ανθρώπου με το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον του,να ευαισθητοποιηθούν για τα προβλήματα που συνδέονται με αυτό και να δραστηριοποιηθούν ,ώστε να συμβάλλουν στον περιορισμό τους.

Βασικό πλαίσιο μέσα στο οποίο κινείται η ομάδα είναι η αειφόρος ανάπτυξη.

Οι υπεύθυνοι καθηγητές

Τρικοίλη Αργυρώ

Γαλουζή Μαρία

Σταματόπουλος Νίκος

Το φινλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα

Λεπτομέρειες
Εμφανίσεις: 97

Από την επίσκεψή μας στη Φινλανδία, μέσω του προγράμματος Erasmus+, διαπιστώσαμε ότι, το εκπαιδευτικό σύστημα της Φινλανδίας, στηρίζεται σε ποιοτικές πρακτικές και μεθόδους διδασκαλίας, με εκπαιδευτικούς που έχουν υψηλό μορφωτικό επίπεδο, χαίρουν μεγάλης κοινωνικής εκτίμησης και ο στόχος τους είναι πρωτίστως, η ευτυχία των μαθητών. Είναι ένα αποκεντρωμένο σύστημα (αρμοδιότητα των δήμων ή κοινοτήτων) και υπάρχει μια ενιαία πολιτική συναίνεσης – η εκάστοτε κυβέρνηση ποτέ δεν κάνει ριζικές αλλαγές ούτε εκμεταλλεύεται πολιτικά την παιδεία. Το κάθε σχολείο διαμορφώνει το δικό του πρόγραμμα σε συνεργασία με το δήμο/κοινότητα και ο κάθε εκπαιδευτικός χρησιμοποιεί τη δική του μέθοδο διδασκαλίας ανάλογα με τις ανάγκες της τάξης του. Ο τρόπος διδασκαλίας είναι ευρηματικός και οι μαθητές έχουν ενεργό ρόλο στον σχεδιασμό των δραστηριοτήτων εκμάθησης (ευελιξία στη διδασκαλία). Αντιμετωπίζουν τον κάθε μαθητή ως μοναδική προσωπικότητα και του παρέχουν ατομική υποστήριξη, (ενισχυτική διδασκαλία, ψυχολόγοι και ειδικοί παιδαγωγοί) ανεξάρτητα από οικογενειακό – οικονομικό περιβάλλον, καταγωγή και μορφωτικό επίπεδο. Στην τάξη δίνουν περισσότερη βαρύτητα στο δημιουργικό και παραγωγικό κομμάτι της εκπαίδευσης και όχι στο θεωρητικό. Μαθήματα ραπτικής, μαγειρικής και ξυλουργικής (σε πλήρως εξοπλισμένες αίθουσες), είναι σταθερά στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα των μαθητών από το Δημοτικό έως και το Γυμνάσιο. Το φινλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα καλλιεργεί τη διαθεματικότητα και την κριτική σκέψη και απορρίπτει την αποστήθιση! Δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στο  περιβάλλον της εκμάθησης, το οποίο μπορεί να είναι στη φύση, σε ένα μουσείο, σε έναν εξωτερικό εργασιακό χώρο, ακόμα και σε μια επιχείρηση. Έτσι η διδασκαλία δεν περιορίζεται μόνο μέσα στη σχολική αίθουσα και μόνο σε ένα βιβλίο.

fil-8

Τα σχολικά κτήρια είναι αρχιτεκτονικά όμορφα, άνετα, φιλικά και ζεστά. Το εντυπωσιακό είναι ότι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί βγάζουν τα παπούτσια τους στην είσοδο του σχολείου και κυκλοφορούν με κάλτσες ή παντόφλες, γιατί έτσι νιώθουν  οικογενειακά και οικεία, όπως μας είπαν. Υπάρχει εστιατόριο, για όλα τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς με δωρεάν φαγητό. Πλήρως εξοπλισμένες αίθουσες διδασκαλίας, μουσικής, κλειστών και ανοικτών γυμναστηρίων, κολυμβητηρίου, εργαστηρίων, δημιουργούν ένα φιλικό και ασφαλές περιβάλλον για όλους τους μαθητές που ζουν στη Φινλανδία.

fil-10fil-7

Η βιωματική αυτή εμπειρία, η επικοινωνία μας με τους εκπαιδευτικούς των εκεί σχολείων αλλά και με εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στο ίδιο πρόγραμμα από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, η ανταλλαγή απόψεων και βέλτιστων πρακτικών, η συνεργασία και ο σχεδιασμός μελλοντικών δράσεων, έκαναν το ταξίδι μας αυτό άκρως επιτυχημένο και συναρπαστικό. Οι γνώσεις και οι εμπειρίες, που αποκομίσαμε, οι καινοτόμες πρακτικές και μέθοδοι διδασκαλίας, που είδαμε , θα είναι υποστηρικτικά και θα βοηθήσουν τόσο τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας όσο και των άλλων σχολείων στην πρόληψη και καταπολέμηση της σχολικής διαρροής. Όλα τα παιδιά πρέπει να παίρνουν απολυτήριο, τουλάχιστον, από τη βασική εκπαίδευση. Κάθε τι που μπορεί να συμβάλλει ώστε η μαθησιακή διαδικασία να γίνει περισσότερο ενδιαφέρουσα και ελκυστική, οι μαθητές να αγαπήσουν το σχολείο, να νιώσουν ασφαλείς σε αυτό, να είναι ευτυχισμένα άτομα, υπήρξε στόχος αυτής της κινητικότητας.

Η Παιδαγωγική Ομάδα ERASMUS+ του 2oυ  Γυμνασίου Καλύμνου

Σελίδα 4 από 9

  • Έναρξη
  • Προηγούμενο
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Επόμενο
  • Τέλος

Μενού

  • Αρχική Σελίδα
  • Ανακοινώσεις
  • Εκπαιδευτικό υλικό
  • Δραστηριότητες-Εκδηλώσεις
  • Εργασίες
  • Επικοινωνία

Slider

  • 20160912_01.jpg
  • 20160912_02.jpg
  • 20160912_03.jpg
  • 20160912_04.jpg
  • 20160912_05.jpg
  • 20160912_06.jpg
  • 20160912_07.jpg
  • dsc00981.jpg
  • DSC_0516.JPG
  • IMG_2364.JPG
  • IMG_2365.JPG
Previous Next Play Pause

Είσοδος

  • Ξεχάσατε τον κωδικό σας;
  • Ξεχάσατε το όνομα χρήστη;
  • Current Date & Time
Friday, 16 Απρίλιος 2021